V poslední době máme na každém kroku mnoho článků, videí a obecně materiálů, ze kterých čerpáme informace a „zkušenosti“. A to má svůj dopad. Každý si po přečtení pár úryvků z nějaké domény myslí, že je automaticky expert (možná i trochu kvůli Dunning-Kruger efektu), ale to je na hony vzdálené tomu, co opravdu znamená být doménovým expertem.
Pokud tito lidé pouze radí dalším bez nějakých poplatků a upozorní je na svoji „juniornost“ (což není nic za co by se měl člověk stydět!), tak tomu rozumím. V opačném případě, kdy nechávají své klienty v nevědomosti a nechávají si za to platit celkem vysoké částky, tak to by se ve mě krve nedořezal.
V tomto článku se však nechci zaměřovat na ostatní, nýbrž na sebe. I já mám v některých oblastech pouze teoretické znalosti. To je přesně to, co chci odstranit, nebo spíše k tomu doplnit i praktickou zkušenost. Popravdě, tento článek bude sloužit jako vysvětlení, které má sloužit na mém webu jako zdůvodění, proč něco dělám i zkouším, a na který budu odkazovat.
Jak získat praxi
Nemyslím si, že je to něco složitého, nebo finančně náročného. Nutností je však často obětovat svůj volný čas. Nebudu lhát, v mém případě je experimentování s různými věcmi dražší. Výhodou však je, že záleží pouze na vašem přístupu a mnoho zkušeností můžete získat i velmi levně či úplně zdarma.
Zkoušej novinky a neboj se failu, je to součást procesu postupu…
Dělejte to, z čeho máte strach! Zkoušejte tedy různé věci. Kdybyste věděli kolik toho denně zkazím a neudělám podle vlastních představ, tak by vám vůbec nebylo blbé něco pokazit. Obecně máme hrozný strach cokoliv zkazit, a proto ani nic nezačneme dělat.
Obecně se může zdát, že se zaměřuji jenom na finanční výnosnost a ani se nedivím, protože celkem často říkám, že to beru jako hru a co je důležité ve hře? Skóre! Samozřejmě jsem rád, když moje „konto“ jako skóre roste, ale v tuhle chvíli to pro mě není jediné měřítko. Neuvěřitelné množství peněz stále nechávám na stole a vůbec mi to nevadí. Abych získal nové zkušenosti a zkusil, jak věci v reálu fungují, nevadí mi investovat více peněz i času. To je ta pravá motivace!
Neber takový ohled na názory ostatních lidí
Pokuste se méně brát v potaz názor lidí ve vašem okolí a nebojte se občas udělat nějakou chybu, děláme je všichni a čím dříve to vezmete jako součást vašeho rozvoje, tím lépe. Samotnému mi to nějakou dobu trvalo, ale teď je to prostě moje součást.
A co je tedy teď můj cíl?
Jelikož nemám žádný projekt, ve kterým bych využíval reklamu jako formu zisku (Reklamní byznys model), pravděpodobně něco takového budu chtít zkusit právě zde na blogu, kde to nebude tolik rušivé jako třeba na projektu Chráněné dílny OZP, nebo na projektu kde děláme pobytové akce pro děti.
Jednoduše, blog jsem už od začátku měl jako takový svůj testovací píseček, takže i tyhle věci budu zkoušet primárně zde.
Další částí bude se ještě více věnovat reklamě ve formě „přilákání“ lidí a brandingu. Tyto části jsou pro mnoho lidí a firem stále ještě nedoceněné, nechápou celý koncept brandingu, a pokud nevidí za reklamou přímé zisky, často to předem zavrhnou.
Tohle jsou jen dvě drobné části, kterým se chci věnovat, ale určitě toho bude více.
Což tedy znamená, že pokud někde najdete odkaz na tento článek, budete vědět, že je daná věc součástí nějakého mého testu, který se chystám zrealizovat. Pravděpodobně ho uvidíte již brzo právě na mém webu.
A co z toho můžete mít vy ?
Mnoho věcí, které zkouším, budu postovat na různých místech dle rozsahu, aby to dávalo svým rozměrem smysl. Ať už zde v blogovém článku, na Facebookové stránce, pokud toho není na článek, ale považuji to za zajímavé. Nebo na Instagramu, pokud je to ještě kratší (v příspěvku pod některou z fotek), případně jenom nějaká reakce ve Stories, kde můžete nahlédnout i do zákulisí.
Sledujte se mnou, jak takové získávání zkušeností může vypadat.