Follow/unfollow strategie instagram ig

Follow/Unfollow strategie na Instagramu

Follow/unfollow strategie je na Instagramu neuvěřitelně oblíbená a prakticky každý, kdo má na Instagramu účet, se stal „obětí“ této strategie. Říkáte si, proč vás někdo začal sledovat a za pár dnů, hodin nebo minut přestal, aniž byste přidali jediný příspěvek? Prostě vás bláznivý život na sociálních sítích už taky dostal…tak jak na něj?

Jak funguje follow/unfollow strategie na IG

Celý princip je velmi jednoduchý. Počítá se zde s reciprocitou, která se vyznačuje (v horším a častějším případě) zadáním „follow“ bez toho, aby se člověk vůbec podíval na profil nebo očekáváním, že pokud vás někdo dá sledovat, půjdete se podívat na jeho profil a pokud se mu bude líbit, rozhodne se vás také sledovat.

Strategie je tedy postavená na tom, že chcete více sledujících a jdete tím stylem, že dáte follow (sledovat) mnoha lidem, doufáte, že vám to „oplatí“ a dají vám follow také. Tímto rychle získáte velké množství sledujících. Jakmile vás ten dotyčný sleduje, už ho prakticky nepotřebujete, a proto ho přestanete sledovat. O budování nějakého vzájemného vztahu nemůže být ani řeč.

Tím si zajistíte, že máte vysoký poměr sledujících ku sledovaným. Nejen na tuto metriku se často dívají reklamní agentury, které s vámi mohou chtít spolupracovat.

Výhody strategie

Díky této strategii dokážete generovat ke svému účtu mnoho nových sledujících. Záleží to jen na počtu lidí, které nově začnete sledovat.

Můžete zvednout zájem o vaše příspěvky i firmu.

Ušetříte za reklamu (krátkodobě).

Nevýhody strategie

Pokazíte si veškerou analýzu fanoušků.

Nebudou vám pořádně fungovat reklamy a cílení na podobné fanoušky (lookalike).

Nabíráte „mrtvé“ duše – lidi, kteří s vámi pravděpodobně nebudou tolik interagovat.

Někteří lidé (včetně mě) to mohou brát jako projev pokrytectví.

Proč nepoužívat strategii follow/unfollow

Kromě toho, že je celý princip velmi pokrytecký (sledujete lidi, které vás nezajímají jenom, aby vám sledování opětovali), může to mít i neblahý dopad na vaši značku. V očích lidí budete přesně „ta značka“, která hraje na reciprocitu a je pokrytecká. Na druhou stranu vám to může hodně uškodit i u samotného Instagramu.

Asi si nebudeme nalhávat, že by platforma IG něco nesledovala. Dlouhodobým cílem IG je mít na platformě lidi, kteří spolu interagují, vytvářejí mezi sebou vzájemné vztahy. Je logické, že lidské chování se vyznačuje touhou vytvářet mezi jednotlivými členy skupin vazby, a že opravdu není ve světě sociálních sítí kladně hodnoceno někoho sledovat a za pár hodin ho odsledovat. IG si toho určitě také všímá, a to více než jednotliví lidé využívající tuto platformu.

V tuto chvíli byste mi mohli říct, proč to tedy již nezakázal! Pravda je taková, že dříve „nepokutoval“ ani určité hashtagy nebo využívání robotů. Dnes toto již pokutuje a tím se právě snaží zamezit všem „zkratkám“, kterými je možné tak trochu uměle získat „followery“. Do budoucna je tedy dost možné, že si došlápne i na tyto „pokrytce“ a nebude záležet, jestli to lidé klikali ručně, nebo k tomu použili „robota“.

Další problematickou částí je, že pokud něco prodáváte, je velmi pravděpodobné, že k tomu jednou budete chtít využít reklamu na Instagramu. Jednou z nejlepších věcí je, že IG dokáže vygenerovat podobné publikum (lookalike) k tomu, které vás sleduje a na ty potom zacílit reklamu. Tím pádem, pokud máte sice desetitisíce sledujících, které však vůbec nezajímáte a uděláte z nich další publikum, které bude úplně mimo váš obor. Asi není divu, že je vaše produkty nebo služby nebudou zajít, a tak peníze budete pouze házet z okna.

Doporučení

Mé doporučení je nejít „zkratkou“, ale postupně si vytvořit okruh sledujících (také touto cestou nejdu, protože etika je pro mě důležitější než počet sledujících o čemž se můžete přesvědčit na mém Instagramu). Sice cesta bude delší, náročnější, ale z dlouhodobého hlediska to bude mnohem výhodnější. Zároveň také „neskákat“ na tyto strategie ostatních, protože vám to nic nedá, pouze vám to může uškodit.

About the author

Boris Pazdera

Jsem člověk, který se rychle nadchne pro cokoliv nového, takže doufám, že nové je vždycky lepší! Velmi se zajímám o investování, zajímavé projekty a mnoho dalšího.

View all posts

4 Comments

  • Pěkně shrnuté. Přiznám se, že follow/unfollow strategii u některých projektů používám, ikdyž velmi opatrně a obezřetně. Určitě je nesmysl naklikat stovky nebo dokonce tisíce uživatelů. Pokud však začnete sledovat konkurenta, ať už přímého či nepřímého, můžete sledovat jeho sledující. Vyžaduje to však podrobnější analýzu sledujících vašeho konkurenta, abyste zjistili, zda to nejsou mrtvé účty, jaký sledují obsah apod.

    • Dobrý den,
      ano, avšak to co popisujete se mi zdá spíše jako běžné sledování člověka/firmy, což je podle mého naprosto pochopitelné. Já v článku myslel spíše když to děláte jen za účelem získání follow z reciprocity. Samozřejmě sledovat konkurenci je naprosto běžné a děláme to všichni 🙂

  • Já na follow/unfollow nevidím nic špatného. Z vašeho pohledu to vypadalo jako odporné follow4follow. Já osobně f/unf na jednom projektu využívám. Já to beru tak, že v podstatě dáte tomu člověku vědět, že existujete, a pak je jen na něm jestli mi dá follow nebo ne. Abych se vyvaroval mrtvých nereagujících followerů, vždy jdu na účet konkurenta (člověka zaměřující se na stejnou věc), podívám se na nějakou jeho fotku a dáván follow jenom těm, který na tu fotku dali like. Znamená to nakonec, že neklikam u náhodných lidi follow, ale ze jdu za lidma co to zajímá, a navíc jsou aktivní. Nevidím na tom nic špatného.

    • Odporné F4F? Můj názor je takový, že tam aspoň člověk dává možnost, aby se do toho lidé dobrovolně zapojili pomocí hashtagu, kdežto to co děláte vy a mnoho dalších není dobrovolné. Dělejte raději zajímavý obsah, potom se na vás lidé budou nabalovat a nebudete je do toho nutit.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *