Před nedávnem Forbes sestavil ve spolupráci se Socialbakers žebříček 77 nejvlivnějších čechů na sociálních sítích 2017. Posuzují jen 4 v Česku nejvíce oblíbené sociální sítě a to Facebook, Twitter, Instagram a Youtube (bližší kritéria hodnocení se lze dozvědět na předchozím odkazu). Podobný žebříček byl k vidění již v roce 2015 a 2016. Díky srovnání hodnocení v těchto tří letech by se mohlo jednat o celkem zajímavou statistiku vývoje, bohužel toto partnerství nebylo tak úplně jednotné ve formě hodnocení. Takže by se jednalo spíše o zbytečný výpočet, který by byl jednoduše napadnutelný. Takže se na to podíváme jinak!
Subjektivně odpozorovaný trend
Když zalovím v paměti, vzpomínám si, že jsem již tento žebříček v minulosti viděl, řekl bych, že to mohl být rok 2016. Přestože většinou důvěřuji „selektivní“ funkci mého mozku, bohužel v tomto případě zklamal a já opět kliknul na tento odkaz dříve, než jsem si rozmyslel co asi uvidím. Samozřejmě jsem opět viděl mnoho autorů videí. Toto mě dost překvapilo (nejspíš zase po roce opětovně). Neváhal jsem tedy projít si předchozí ročníky a všiml jsem si, že se mnoho lidí překrývalo. Není se čemu divit, tyto osoby vyrůstaly na sociálních sítích, a proto k nim mají nejbližší vztah. Léta praxe v psaní příspěvků a snaha získat více lidí na svoji stranu přece musí nést ovoce. Zároveň se další lidé přemísťují na sociální sítě a tvoří vlastní brand. Tím pádem by se měla zvýšit konkurence, otázkou je, jestli je možné nějaké přesycení sociálních sítí v budoucnu. Zatím se však zdá, že autoři videí mají o jednu síť navíc a tím i větší možnost vlivu. Proto se dá celkem snadno vysledovat trend, kdy „youtubeři“ jsou a stále budou jedni z nejvlivnejších Čechů.
Jaký to bude mít následek?
Podle těchto statistik, včetně zpracovaných od Youtube, to vypadá, že velký vliv je zatím směřován na děti. Důležitou otázkou bude, co se stane, až tito lidé dorostou do věku, kdy budou mít možnost např. volit.
Bude možné přenést svůj vliv ze sociálních sítí do reálného světa a stát se tak nejvlivnějším čechem na internetu?
Jakým způsobem budou mít tu moc naklonit volby na nějakou stranu a jak budou s touto sílou pracovat? Případně jestli se dokáží spojit do jednoho bloku, ve kterém by se dokázali prosadit. Právě teď je zajímavá doba o přemýšlení nad těmito věcmi právě z důvodu blížících se voleb. Jak si lze všimnout, i v tomto žebříčku se už objevil nějaký politik, který má díky nejmenované agentuře sociální sítě velmi dobře zvládnuté. Avšak co teď, hlavně v budoucnosti tohle bude celkem důležité téma! Vždyť mnoho politiků už celkem zdatně využívá sociální sítě!